DOLAR

46,4678$% 0.04

EURO

53,2378% -0.13

STERLİN

61,3671£% -0.25

GRAM ALTIN

6.259,63%0,87

ÇEYREK ALTIN

10.405,00%-0,52

TAM ALTIN

41.462,00%-0,51

Güneş Vakti a 12:48
Nevşehir AÇIK 19°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Güncellenme - Haziran 22, 2026 09:47
Yayınlanma - Haziran 22, 2026 09:47

Nevşehir’e kene için keklik bırakılacak

Ülke genelinde artan kene vakalarına karşı biyolojik mücadele yöntemleri yaygınlaşırken, Nevşehir’de de bu kapsamda önemli bir adım atılıyor. Tarım ve Orman Bakanlığı koordinasyonunda yürütülen çalışma ile 2026 yılı içinde kene ve kahverengi kokarcayla mücadele amacıyla Türkiye genelinde toplam 51 bin keklik ve sülünün doğaya bırakılması planlanıyor. Nevşehir de bu programın öncelikli illeri arasında yer alıyor.

Bakanlığa bağlı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından yetiştirilen keklikler, kene popülasyonunun yoğun görüldüğü kırsal alanlar, mera ve ormanlık bölgelere salınacak. Kekliklerin günde yüzlerce kene ve zararlı böcek tükettiği biliniyor. Bu yöntemle kimyasal ilaç kullanımının azaltılması, doğal dengenin korunması ve özellikle Kırım Kongo Kanamalı Ateşi hastalığı riskinin düşürülmesi hedefleniyor.

Nevşehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, doğaya salınacak kekliklerin avlanmasının kesinlikle yasak olduğunu, bu konuda köy muhtarlıkları ve kolluk kuvvetleri ile birlikte sıkı denetim yapılacağını belirtti. Vatandaşlardan da salınan yaban hayvanlarına sahip çıkmaları, yuvalara ve yavrulara zarar vermemeleri istendi.

Program kapsamında sadece kene değil, son yıllarda tarımsal üretime ciddi zarar veren kahverengi kokarca ile de biyolojik mücadele güçlendirilmiş olacak. Sülünler de özellikle bu zararlıya karşı ekosisteme katkı sağlayacak.

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

 Nevşehir için kesin karar! Yüzde 2 sınırı konuldu

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0